پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:59 - 1395/03/23

سواستفاده از هواداران "استقلال" به چه قیمت؟

حملات استقلالی ها به محمود گودرزی به شکل عجیبی ادامه دارد.

کارگرآنلاین:  حملات استقلالی ها به محمود گودرزی به شکل عجیبی ادامه دارد. جذب وحید امیری توسط پرسپولیسی ها برای آبی ها آنقدر سنگین بوده که آنها وقت و بی وقت به وزیر ورزش حمله می کنند و حتی او را به طرفداری از تیم رقیب متهم می کنند.

 

شاید مشکل از پرسپولیسی هاست که استقلالی ها امروز این چنین دست به تخریب آنها می زنند. شاید آنها هم باید در روزی که بختیار رحمانی با استقلال قرارداد بست به وزیر اعتراض می کردند. وریا غفوری هم از ساسان انصاری بزرگتر است و جذبش توسط آبی ها می توانست آنها را شاکی کند اما چنین اتفاقی رخ نداد.


برای باشگاهی که همین وزیر ورزش یک مدیرعامل تمام استقلالی – سیاسی – انتخاب کرده بود، همین که برانکو را داشته باشند کفایت می کند تا به کسی اعتراض نکنند. آنها آنقدر خواسته هایشان کم شده که دیگر به داشتن یک برانکو و 10 بازیکن لیگ یکی هم راضی هستند چه برسد به خرید دو سه بازیکن تراز اول.


در روزهایی که مدیرعامل پرسپولیس به استقلال کمک 6 میلیاردی می کرد، هیچ کدام از استقلالی ها از وزیر ناراضی نبودند و او را فردی لایق برای وزارت خانه می دانستند.


مقداد نجف نژاد که امروز از استیضاح وزیر صحبت می کند شاید روزی که به هیات مدیره استقلال راه یافت را به یاد داشته باشد. همان روز استیضاح وزیر کنسل شد و نجف نژاد راضی تر از همه به خانه برگشت و با وجود اینکه رییس هیات مدیره استقلال بود در هیچ کدام از جلسات هیات مدیره حاضر نشد تا اینکه در این دوره رای مردم را از دست داد و به مجلس راه نیافت تا هواداران رییس هیات مدیره شان را ببینند.


نکته جالب در خصوص اعتراض استقلالی ها به وزیر ورزش، دعوت از آبی ها برای حضور مقابل خانه ملت برای پاسخ خواستن از گودرزی و استیضاح اوست.


متنتی که مشخص نیست توسط چه کسی تهیه شده و در سایت نزدیک به رییس فدراسیون فوتبال منتشر شده و از استقلالی ها خواسته تا مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شوند و اعتراض شان به گودرزی را نشان دهند.


پرسپولیسی ها سال هاست جام نمی آورند و یکی از مهمترین دلایل آن، کم توجهی دولتی ها به یکی از تیم های زیر مجموعه شان است. در 8 سالی که دولت احمدی نژاد روی کار بود، پرسپولیس جام نیاورد تا دیگر تیم ها به افتخارات این تیم برسند که البته هنوز موفق به این مهم نشدند. همین موضوع قرمزها را زیادی قانع کرده و عکس آن، استقلالی ها را حسابی زیاده خواه.
شاید وزیر ورزش باز هم باید یک مدیرعامل استقلالی برای پرسپولیس بگذرد تا به تیم رقیب کمک چند میلیاردی کند، شاید باید هر روز از میان استیلی، درخشان و دایی یک نفر سرمربی این تیم شوند و هر کدام بازیکنان خاص خود را بیاورند و پس از چند هفته تیم را به دیگری پاس دهند تا مشخص شود وزیر و معاونش – خادم – چقدر اهل فوتبال هستند!


هواداران استقلال به گواه صحبت های خودشان امسال پس از مدت ها مربی محبوب شان را روی نیمکت سرمربیگری شان می بینند و قطعا تا پایان نقل و انتقالات ستاره های زیادی – چه به جا مانده از فصل قبل و چه خریداری شده – را در تیم شان شاهد خواهند بود. تعداد زیادی از آنها، بدون توجه به توهماتی که دیگران ایجاد می کنند و تحلیل شرایط فعلی متوجه هستند که هیچ مورد عجیبی به وجود نیامده و نباید هر سال شرایط برای یک تیم خاص خوب باشد و دیگر تیم ها همواره وضعیتی اسفبار داشته باشند وگرنه پرسپولیس دهه هفتاد تیمی نبود که کسی بتواند تا سالیان سال جایش را بگیرد. در سوی دیگر، هواداران زیادی هم هستند که معروفند به هواداران مجازی؛ افرادی که رنگ ورزشگاه را ندیده اند و تنها در فضای مجازی پست می گذارند و با فحاشی و تکرار اشتباهات شان، سعی می کنند این اشتباه را به دیگران تلقین کنند تا آنها هم این اشتباه را با جان و دل بپذیرند. تعدادی افراد سودجو با استفاده از چنین هوادارانی – که در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس به یک اندازه  یافت می شوند و در این یک مورد منظور استقلالی ها هستند – به خواسته های نه چندان فوتبالی خود می رسند.


کاش استقلالی های واقعی خود را از این هواداران جدا کرده و بعضا مقابل شان بیاستند تا همه شان به یک چشم دیده نشوند که این برای آنها هم گران تمام خواهد شد و هواداران بی طرف فوتبال، آنها را افرادی غیرمنطقی می بینند./بانک ورزش

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین